DAR VIENAS MITINGAS - BIRŽELIO 5 PRIE SEIMO
Jei norite diskutuoti forume, turite Užsiregistruoti arba Prisijungti
Vartotojas Pasisakymas
Žinutė parašyta: 2008-05-23 21:09:13 | Nuoroda
Sveiki, pirmasis mitingas - sėkmingas. Mitinge ir eisenoje iki VU Centrinių rūmų dalyvavo iki 300 žmonių. Tačiau įstatymas, imituojantis aukštojo mokslo reformą, Seime svarstomas birželio 5 d. Todėl BIRŽELIO 5 TURI SUSIRINKTI DAR DAUGIAU JAUNIMO! Parašyk ATEISIU adresu Daugiau info apie reformos būdus ir eigą - www.pilieciai.lt/minerva Nerijus Piliečių grupė "Už kokybišką ir prieinamą AM Lietuvoje"
Žinutė parašyta: 2008-05-24 17:46:08 | Nuoroda
Jo Ekscelencijai Lietuvos Respublikos Prezidentui p. V. Adamkui Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkui p. Č Juršėnui Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui p. G. Kirkilui Mitingo Už esminę ir teisingą reformą dalyvių Rezoliucija dėl LR Seime priiminėjamo Aukštojo mokslo įstatymo 2008 05 22 Lietuvos Respublikos Seime pradėtas svarstyti naujas Aukštojo mokslo įstatymas. Oficialiai skelbiamas šio įstatymo tikslas – sukurti teisinį pagrindą esminei ir visapusiškai aukštojo mokslo sistemos reformai siekiant įveikti gilią šios sistemos krizę. Seimui pateikti svarstyti du šio įstatymo projektai. Vieną jų parengė Lietuvos Respublikos vyriausybė. Kito projekto rengėjai yra dvi šalies politinės partijos – Tėvynės Sąjunga ir Liberalų Sąjūdis. Vienas svarbiausių ir socialiai jautriausių planuojamos reformos aspektų yra studijų aukštosiose mokyklose finansavimo klausimas. Šiurkščiai pažeidžiant Lietuvos Respublikos Konstituciją jau nuo 2002 m. šalies valstybinėse aukštosiose mokyklose pradėta imti mokestį už studijas. Šiuo neteisėtai įvestu mokesčiu buvo mėginama kompensuoti netoliaregiškos valstybės politikos aukštojo mokslo srityje neigiamus padarinius – studijuojančiųjų lėšomis palaikyti neracionaliai išpūstą ir neefektyviai veikiantį aukštojo mokslo sektorių. Su pradedama reforma buvo siejamos viltys, kad šiai neteisėto mokesčio ėmimo praktikai bus padarytas galas. Nors vykdant reformą neįmanoma išvengti mokesčio už studijas klausimo, vis dėlto buvo tikėtasi, kad pirmasis ir svarbiausias reformos žingsnis bus racionalus aukštojo mokslo sistemos pertvarkymas ir optimizavimas, leidžiantis efektyviausiai panaudoti valstybės šiam sektoriui skiriamas biudžeto lėšas. Tai padarius būtų atsivėrusios realios galimybės objektyviai įvertinti lėšų poreikį aukštajam mokslui ir tuo remiantis dalykiškai ir sąžiningai spręsti ir mokesčio už studijas klausimą. Tačiau šie logiški ir būtini reformos žingsniai nebuvo žengti. Vyriausybės ir TS/LS pateiktuose įstatymo projektuose reforma tik imituojama, nes nenumatoma jokių esminių aukštojo mokslo sistemos pokyčių. Užtat abu projektus sieja vienas bendras bruožas: skubama įvesti mokestį už mokslą nereformuojamose aukštosiose mokyklose ir šitaip priversti studentus bei jų tėvus savo lėšomis padengti ir toliau neefektyviai veiksiančio sektoriaus nepagrįstas išlaidas. Neigiamu sumanytos reformos bruožu laikome ir tai, kad ji vykdoma ne tik nesitariant su visuomene ir studentija, bet ir mėginama primesti šalies piliečiams pasitelkiant šiurkščią, nors ir paslėptą prievartą – teisines manipuliacijas. TS ir LS pastangomis LR Konstitucinis Teismas 2008 m. kovo 20 d. priėmė nutarimą, kuriuo įteisinama faktiškai susiklosčiusi antikonstitucinė mokesčio už mokslą valstybinėse aukštosiose mokyklose ėmimo praktika. KT vykdant savo priedermę aiškinti Konstituciją, šio pamatinio valstybės teisinio dokumento 8 straipsnis, laiduojantis nemokamą aukštąjį mokslą gerai besimokantiems asmenims, buvo „išaiškintas“ taip, kad juridiškai šalyje buvo įteisintas mokamas mokslas valstybinėse aukštosiose mokyklose. Tokį minėto straipsnio „išaiškinimą“ vienareikšmiškai galima vertinti kaip antikonstitucinį ir neteisėtą veiksmą – Lietuvos Respublikos Konstitucijos pakeitimą nesilaikant tam būtinų teisinių procedūrų. Šis KT nutarimas buvo priimtas vos tik Seimui buvo pateiktas neribotą mokestį už studijas leidžiantis imti TS ir LS parengtas Aukštojo mokslo įstatymo projektas. Šis sutapimas nėra atsitiktinis. Minėto įstatymo rengėjai ir teikėjai „pasirūpino“, kad KT „laiku“ priimtų savo nutarimą. Kadangi KT sprendimai laikomi galutiniais ir neskundžiamais, minėtas nutarimas turėjo užkirsti kelią galinčioms kilti politinėms diskusijoms dėl aukštojo mokslo pertvarkos krypčių ir apriboti viosuomenės galimybes teisėtai priešintis jos interesams prieštaraujančiai „reformai“. Mokesčio už mokslą įvedimas iš esmės nepertvarkius visos aukštojo mokslo sistemos nepadės įveikti krizės. Neigiamus tokios imitacinės „reformos“padarinius pirmiausiai pajus Lietuvos jaunimas, kuris, užuot mokęsis Tėvynėje, bus priverstas rinktis pigesnes ir dažnai kokybiškesnes studijas užsienio aukštosiose mokyklose. Tad ši „reforma“ taps dar vienu ir taip jau nepateisinamai didelę piliečių emigraciją iš Lietuvos skatinančiu veiksniu. Su tokia „reforma“ ir pragaištingais jos padariniais taikstytis negalime. Reikalaujame: 1 Atšaukti imitacinę aukštojo mokslo sistemos reformą; 2 Atsisakyti mokesčio už studijas nereformuotose aukštosiose mokyklose; 3 Racionalizuoti povidurinio švietimo sistemą; 4 Garantuoti vienodą studijų prieinamumą, priklausantį tik nuo gebėjimų ir pasirengimo; 5 Atkurti Konstitucinio Teismo pažeistą Lietuvos Respublikos Konstitucijos 41 straipsnio 3 dalį. Jaunimo iniciatyva ir Piliečių grupė Už kokybišką ir prieinamą aukštąjį mokslą Lietuvoje
Žinutė parašyta: 2008-05-28 12:54:30 | Nuoroda
MOKESTIS UŽ STUDIJAS 2,000 – 40,000LT PER METUS!!! BIRŽELIO 5 D. – tai siūloma Seime! Tai mokestis ne už reformą, bet vietoj reformos! Neleisk užnerti banko paskolos ant kaklo! Reikalauk teisingos ir tikros reformos! Reikalauk naujo įstatymo projekto! 12:00 – EISENA nuo Vyriausybės 12:30 – MITINGAS prie Seimo! Parašyk ATEISIU el. paštu Sek info www.pilieciai.lt/minerva Laukiami dalyviai iš visos Lietuvos!
Jei norite diskutuoti forume, turite Užsiregistruoti arba Prisijungti Mano temos | Trinti temą | Redaguoti temą