Mokymo programos
Socialinė pedagogika Priima 2011 metais
Valstybinis kodas: 612X10002
Kodas pagal ISCED: 51114
Lygmuo ir/ar tipas:
Aukštojo mokslo universitetinės studijos
Socialinių mokslų studijų sritis
Pakopa: Bakalauras
Baigimo sertifikatas: Bakalauro diplomas
Studijų forma/trukmė
Dieninė: 4 m.
Neakivaizdinė: 6 m.

Anotacija arba apibūdinimas

Studijų programa skirta rengti edukologijos bakalaurus, turinčius bazinių edukologijos mokslo žinių, reikalingų suprasti socialinės edukologijos principus, metodus bei jų ryšius su filosofijos, istorijos, psichologijos, sociologijos, vadybos, ekonomikos ir teisės mokslais, kritiškai mąstant pritaikančius įgytas žinias, supratimą ir gebėjimus įvairiose socioedukacinėse situacijose, gebančius jas tirti, vertinti bei ieškoti sprendimo, taip pat turinčius metamokymosi, informacinių, matematinių, analitinių, komunikavimo, problemų sprendimo ir komandinio darbo, darbo ir laiko planavimo perkeliamųjų gebėjimų, gebančius dirbti socioedukacinį darbą ugdymo institucijose, seniūnijose, nevyriausybinėse organizacijose.
Stojantysis turi vykdyti priėmimo į universitetą konkursines sąlygas.
Būsimieji edukologijos bakalaurai studijuoja bendrojo lavinimo dalykus: filosofiją, psichologiją, sociologiją, kalbas, studijų pagrindų dalykus: matematiką, inovatyvias informacines technologijas, mikro- ir makroekonomiką, teisės įvadą, organizacijų vadybą, valstybės pagrindus, socialinę statistiką; bei specialaus lavinimo dalykus: švietimo ir socialinės apsaugos sistemas, socialinę psichologiją, socialinio ugdymo metodiką, socialinės pedagogikos pagrindus, šeimos pedagogikos pagrindus, delinkventinę pedagogiką, žmogaus socioedukacinės raidos pagrindus, ir kt. dalykus, priklausomai nuo pasirenkamos specializacijos:
1. Socioedukacinio darbo vadybos (organizacijos elgseną, socioedukacinio darbo vadybą).
2. Socioedukacinio darbo bendruomenėje (socialinį ugdymą bendruomenėje, savanorišką socioedukacinį darbą bendruomenėje).
3. Socioedukacinio darbo su rizikos grupėmis (kultūrinę ir socialinę įvairovę visuomenėje, socioedukacinį darbą su migrantais, pabėgėliais). Iš viso studijuojami 37 dalykai.
Studijų metu atliekama praktika mokymo arba mokslo institucijose. Bendra praktikos trukmė - 12 savaičių. Jos metu įsisavinamos esminės edukologijos ir kitų mokslų žinios, reikalingos suprasti socialinės edukologijos principus, ir pritaikomos praktinėje veikloje, tobulinant socioedukacinio darbo praktiką, atliepiant šiuolaikiniams socialinės aprėpties, darbo rinkos reikalavimams, gilinami gebėjimai sistemiškai ir kritiškai mąstyti, vertinant socialines-eduakacines situacijas, tirti ir analizuoti socialinę aplinką, planuoti socialinį edukacinį darbą organizacijoje, bendradarbiauti (su asmeniu, komandoje, mokymosi partnerystės tinkle), sprendžiant individo socialines-edukacines problemas, įtvirtinami ir tobulinami mokslinio darbo įgūdžiai, praktiškai patikrinami bakalauro baigiamojo darbo eksperimentiniai rezultatai.
Studijų programa baigiama baigiamuoju bakalauro darbu. Baigusiajam suteikiamas edukologijos bakalauro kvalifikacinis laipsnis ir socialinio pedagogo profesinė kvalifikacija.
Baigus pagrindinių studijų programą studijas galima tęsti socialinių mokslų edukologijos ar artimos studijų krypties gilinamojo tipo magistrantūros studijų programose.
Socialinė edukologija studijų programa skirta asmenims, turintiems vidurinį išsilavinimą bei siekiantiems įgyti edukologijos bakalauro kvalifikacinį laipsnį.

Pasidalink Facebook'e

Kvalifikacijos aprašas

Edukologijos bakalauro kvalifikacinis laipsnis reikalingas norint dirbti socialinio ugdymo darbą įvairiose švietimo ir globos institucijose, nevyriausybinėse organizacijose, savivaldybių ar regioniniuose socialinės paramos centruose, švietimo valdymo struktūrose.
Asmuo, įgijęs edukologijos bakalauro kvalifikacinį laipsnį ir socialinio pedagogo profesinę kvalifikaciją:

funkcinės kompetencijos -

  • gebės planuoti socialinio ugdymo veiklą, atsižvelgiant į numatytus tikslus; analizuoti ir fiksuoti savo veiklos rezultatus ir teikti ataskaitas atitinkamą veiklą koordinuojantiems asmenims; koreguoti veiklą, atsižvelgiant į veiklos rezultatų analizę ir specialistų rekomendacijas; vykdyti socialinio ugdymo projektinę veiklą;
  • gebės valdyti ir pritaikyti sudėtingas socialinio ugdymo veiklos technologijas; ieškoti, kaupti, sisteminti ir analizuoti veiklai šiai veiklai atlikti reikalingą informaciją; atlikti užduotis, įvertinant socialines ir etines problemas;
  • gebės tobulinti socialinio ugdymo praktiką, atsižvelgiant į šiuolaikinės socialinės aprėpties, darbo rinkos reikalavimus;
  • gebės numatyti socialinio ugdymo veiklos atlikimo būdus ir metodus konkrečioje profesinėje srityje, įvertinant naujai atsirandančius šios veiklos elementus ir nuolat kintantį veiklos turinį; standartinius sprendimus įgyvendinti žinomoje ir naujoje aplinkoje;

pažintinės kompetencijos -
  • gebės suprasti socialinio ugdymo veiklos (savanoriškos, projektinės) bendruomenėje principus ir dėsningumus;
  • gebės generuoti socialinio ugdymo idėjas ir panaudoti teorines arba praktines žinias priimant sprendimus, sprendžiant individų bei grupių problemas socialinio ugdymo reiškiūnių ir procesų kontekste;
  • gebės taikyti socialinio ugdymo veikloje teorines žinias, pagrįstas naujų edukologijos fundamentaliųjų ir taikomųjų tyrimų rezultatais; taip pat plačiai taikyti teorines žinias, būtinas naujų socialinio ugdymo technologijų įsisavinimui;
  • gebės taikyti naujausias profesinės veiklos srities arba mokslinių tyrimų (fundamentaliųjų ir taikomųjų) sukurtas teorines žinias sprendžiant socialinio ugdymo veiklos kintamumo keliamas problemas; pagilinti ir praplėsti socialinio pedagogo profesinės srities žinias (plėtoti pažintines kompetencijas) mokantis savarankiškai, įvertinus savo veiklos rezultatus;

bendrosios kompetencijos -
  • turės analitinio mąstymo, problemų sprendimo gebėjimų, savarankiškumo, gebėjimo susikoncentruoti, bendravimo ir darbo grupėje gebėjimų, mokymosi mokytis gebėjimo;
  • gebės bendrauti ir bendradarbiauti su atitinkamos profesinės srities specialistais; kritiškai vertinti savo darbo rezultatus;
  • turės bendrųjų kompetencijų, leidžiančių prisitaikyti prie nuolatinių pokyčių profesinės veiklos srityje ir socialinio ugdymo veiklos turinio kaitos; gebėjimo nusistatyti mokymosi poreikius ir savarankiškai mokytis, siekiant tobulinti profesinę kvalifikaciją.

Edukologijos bakalauro kvalifikacinį laipsnį galima įgyti universitetuose, vykdančiuose studijas pagal edukologijos krypties studijų programas.
Norintiems siekti edukologijos bakalauro kvalifikacinio laipsnio, reikia vykdyti priėmimo į universitetą konkursines sąlygas.
Neformaliuoju ar savaiminiu būdu išugdyti gebėjimai dirbti edukologijos srityje nėra pripažįstami.
Įgiję edukologijos bakalauro kvalifikacinį laipsnį, asmenys gali dirbti socialinio ugdymo darbą įvairiose švietimo ir globos institucijose, nevyriausybinėse organizacijose, savivaldybių ar regioniniuose socialinės paramos centruose, švietimo valdymo struktūrose.

Įstaigos, ruošiančios pagal šią mokymo programą
Pavadinimas Miestas/Savivaldybė Adresas
Komentarai

Komentuoti gali tik registruoti Studijos.lt vartotojai

Aš jau esu ePasas.lt vartotojas  Tapti ePasas.lt vartotoju